Лентикулярен печат

4og-4og

Лентикулярен печат

Какво е лентикулярен печат?

Лентикулярният печат е многоетапен процес. Той се състои от създаване на лентикулярното изображение от най-малко две съществуващи изображения и комбинирането му с лентикулярна леща. Този процес може да се използва за създаване на печатни графики с илюзия за дълбочина (3D ефект). Има възможност за движение (анимация), ефект на приближаване/ отдалечаване, или просто набор от редуващи се изображения. Те могат да се появяват,  изчезват или да се преливат едно в друго, когато образът се разглежда от различни ъгли.

Ефекти

За да се получи желаният ефект, две или повече изображения се разделят на ивици и се преплитат заедно в един общ файл. Технологията, с която разполагаме позволява съчетаването на 9 различни изображения в един файл и отпечатването на изображения с размери до 120 х 180 см. Файлът с преплетените изображения се отпечатва директно върху гърба на лентикулярната леща.

Тя представлява екструдиран пластмасов лист, със серия от цилиндрични лещи по цялата си лицева повърхност. Качественото и точно отпечатване на изображението върху нея е от съществено значение за крайния ефект.

Когато лещите са точно съобразени с преплетените структури на изображението, светлината отразена от всяка лента се пречупва в малко по-различна посока, разчитайки на бинокулярното човешко зрение. По-простичко казано, разстояние от около 5 см между нашите две очи определя всяко от тях да вижда света под различен ъгъл.

Крайният резултат е, че едното око гледа към печата и вижда едно цяло изображение, но две очи заедно виждат различни изображения, което води до стереоскопично 3D възприятие.

Пример

Примерите за лентикулярния печат включват така познатите ни 3D картички от близкото минало, показващи флип, анимационни ефекти като мигащи очи. Днес ги срещаме в модерни рекламни графики, които променят своето послание в зависимост от ъгъла на гледане. Много често се използва като маркетингов инструмент, за да покаже продукти в движение.

Интересно е да знаете, че тази технология е създадена през 1940, но се развива през последните години, с нуждата на рекламния пазара да привлича вниманието на потребителите с все по-нестандартни и уникални рекламни послания.